Als Amsterdammer heb ik de laatste dagen feestend geleefd, na 7 jaar werd Ajax, mijn jeugdliefde eindelijk weer eens kampioen. Ik heb de wedstrijd in een kroeg gevolgd en daarna door naar de huldiging, een feest om mee te maken al was de wedstrijd misschien nog wel mooier. Daar wil ik het nou net even over hebben, ik woon midden in Amsterdam, dus de wedstrijd volgen is voor mijn geen groot probleem. In mijn 'tuin' het Rembrandtplein heb ik denk ik 10 kroegen die alle live verslag deden van de wedstrijd. Had ik deze kroegen niet gehad, heb ik zelf nog digitale televisie en eredivisie live dus ik had de wedstrijd sowieso gevolgd. Klanten (volgens de van Dale: al of niet vaste koper en dus betaler) van Ziggo hadden minder geluk deze zondag, deze mensen hadden betaald voor DE wedstrijdvan het seizoen, met als resultaat dat door een storing vele kijkers bedrogen thuiskwamen of eigenlijk dus juist thuis bleven!
De woordvoerder van het bedrijf kwam de dag daarna aan het woord op de radio, hier vertelde hij dat ondanks het feit dat veel van zijn betalende klanten thuis geen beeld hadden, hij door lijntjes binnen het bedrijf te gebruiken, wel gewoon beeld had!?Op de vraag van de reporter waarom hij dus voetbal zat te kijken terwijl zijn klanten geen beeld hadden antwoordde hij 'ik kan niks doen, ik ben maar de woordvoerder'. Dit lijkt mij het laatste optreden van de beste man als woordvoerder, denk niet dat veel klanten nog vertrouwn zullen hebben in de onderneming als deze man de woordvoerder zal blijven.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten